Tuesday, September 4, 2012

KAPITAL IS SHIT

Aku perlukan suasana untuk menaip. Tapi malang bila suasana politik yang sgt tak best, membuatkan aku pasrah yang sebenarnya aku takde idea. Tapi aku tetap ingin menulis. Suka hati aku la. Tapi aku nak taip pasal ideologi kapitalisma. Dari segi teori dan perlaksanaan memang nampak bagus seperti yang di propagandakan, tapi sebenarnya hampeh. Tapi biar aku terangkan secara simple. Kapitalisma - mereka2 yang suka duit akan bebas menjana keuntungan sesuka hati tanpa halangan dari mana2 pihak selagi mana mereka dan balaci2 mereka mendapat keuntungan. Dan penjayaan ideologi ini adalah dengan bertulang-belakangkan RIBA yang berleluasa. Hasil daripada keuntungan ini, umat manusia akan menjadi hamba kepada kepada duit,wang,pitih,pulus,keping dan sebagainya untuk membayar RIBA. Itu kapitalisma. Korang rasa malaysia ni mcm mana?

No comments: