Tuesday, July 8, 2008

bila aku bersajak, sume terpalit..


kau tersenyumlah tindas aku,
serang aku dalam keriangan,
tanpa tanda tanpa berita,
dengan gembira kau sorakkan lah.
kais mencari erti,
ditendang seperti balaci,
lalu lintas sesak seperti menjadi sebuah kehidupan yg kian samar.
kecil tapak tangan seperti biola kan ku gesel.
kau mereka sekumpulan orang yg sedang bermandikan sejuta kurnia yg haram.
tertitis sejuta peluh yg mengalir di alis mata, berlawan dengan sejuta pedang,
mereka juga yg menyelam sekolam mata air hasil penggalian petroleum angkasa.
mereka yg bertentangan pasti akan disumbat ikan terubuk basi dimulut.
senang lenang kau bercinta, biar hampir kepada chelaka...
mereka lah yg digelar negarawan berjasa!!

4 comments:

cucumatlela said...

fuyoooo,,,,,,,,
mcm b samit sait...idup wak samit

cia said...

sajak mu mak oiiii tak brapa paham..... penerangan

cia said...

mana sajak lagi ....hampehhhhhhhhhhhhhh...sebab 'mereka' skrg dah gila...gila babi..babi gila pun tak buat mcm tu...nuar...nuar

orangjahat said...

abes skang mcm mana?
sudah angkat sumpah tau itu saiful...
"saya bersumpah pada 26 haribulan 6, datuk seri anwar ibrahim telah menyodomi saya... mula2 terasa sakit, selepas celupan ketiga apabila suda terkena urat sedap, saya pon menerima dgn rasa lapang dada... dan pada kali yg ke 2 hingga yg ke sembilan, saya sendiri yg menawarkan diri untuk disodomi... sekian, sgt sedap!!"
begitulah laporan saya, karam cit paria, melaporkan untuk tv toshiba 29 inci!